piątek, 29 września 2017

JAK WYROBIĆ WIZĘ DO INDII?


Mniej więcej rok temu wyruszyłam na swoją pierwszą wyprawę do INDII . Była to podróż służbowa i trwała około 5 dni, ale sprawiła, że ten kraj zauroczył mnie całkowicie. Dałam się porwać szalonej ferii kolorów, nieznanym dotąd smakom, zapachom. Z wielkim zdumieniem obserwowałam fascynujące obrzędy religijne oraz imponującą architekturę.
Od momentu powrotu do kraju wiedziałam, iż jeszcze kiedyś wybiorę się do Indii, aby zgłębić je dokładniej, już na własną rękę. Nie przypuszczałam jednak, że stanie się to tak szybko. 

I teraz będę się chwalić:) Oto 18 października wyruszam ponownie do tego cudownego kraju! Tym razem mam w planie zwiedzanie skalnych świątyń oraz święto światła Diwali. Już odliczam dni do wyjazdu, a moja ekscytacja rośnie :) 

Jednak zanim spakuję plecak i wyruszę na lotnisko, konieczne jest dopełnienie formalności związanych z podróżą. Otóż, aby wjechać do Indii potrzebna jest wiza. 

JAKĄ WIZĘ WYROBIĆ?

 

E-wiza


To wiza, która przeznaczona jest dla osób wybierających się do Indii na stosunkowo krótko (do 60 dni). 

Posiadając taki dokument granicę musicie przekroczyć na jednym z 24 lotnisk (Ahmedabad, Amritsar, Bagdogra, Bengaluru, Calicut, Chennai, Chandigarh,Cochin, Coimbatore, Delhi, Gaya, Goa, Guwahati, Hyderabad, Jaipur, Kolkata, Lucknow, Mangalore, Mumbai, Nagpur, Pune, Tiruchirapalli, Trivandrum i Varanasi) bądź w jednym z 3 portów: (Cochin, Goa, Mangalore).  

Natomiast miejsce wyjazdu nie ma tutaj znaczenia (dowolne przejście graniczne). 

E-wizę możecie otrzymać kiedy macie skonkretyzowany cel podróży. Zazwyczaj jest to:

  • wyjazd turystyczny, 
  • kursy jogi, 
  • wizyta u rodziny oraz przyjaciół, 
  • uczestnictwo w targach, 
  • zabiegi medyczne, 
  • spotkania biznesowe.

E-wiza jednokrotna upoważnia do jednokrotnego wjazdu (WJAZD-WYJAZD) i ważna jest przez 34 dni od jej wydania. Oznacza to, że od momentu otrzymania wizy macie dokładnie 34 dni, aby przekroczyć indyjską granicę oraz kolejne 30 dni na samą wizytę. Natomiast e-wiza dwukrotna ważna jest przez 120 dni od jej wydania i upoważnia do dwukrotnego wjazdu (WJAZD-WYJAZD-WJAZD-WYJAZD). Natomiast na samą wizytę w Indiach macie w tym przypadku 60 dni.

Bardzo istotne jest to, że e-wizy nie możecie przedłużyć już w samych Indiach, a w ciągu jednego roku wyrobicie ją tylko dwukrotnie. Jeśli planujecie częstsze wizyty musicie postarać się o wizę wielokrotną. 

Wiza wklejana do paszportu (tradycyjna) 


O tę wizę powinny ubiegać się osoby, które planują dłuży (niż 60 dni) pobyt w Indiach. Będzie także konieczna jeśli chcielibyście przekraczać indyjską granicę w innych miejscach niż te wymienione powyżej bądź macie w zamiarze kilka razy w ciągu roku wjeżdżać do tego kraju. 


JAK WYROBIĆ E-WIZĘ? 


Od 2015 roku cały proces wizowy uległ uproszczeniu, gdyż pojawiły się e-wizy. Dzięki temu nie  trzeba fatygować się do odpowiedniej placówki w Warszawie, a wszystkich formalności dopełnicie przez internet. 


O e-wizę możecie starać się na dwa sposoby: 


Cały proces przebiegł niezwykle szybko i zostałam przez niego sprawnie przeprowadzona. 


E-WIZA W KILKU KROKACH W Aina Travel: 

(proces na stronie rządowej Indii wygląda nieco inaczej)

  • wypełnienie wniosku wizowego on-line, 
  • dołączenie skanu paszportu (musi być ważny co najmniej 180 dni po dacie zakończenia podróży) oraz zdjęcia (wymiary: 35 x 45 mm), 
  • wniesienie opłaty w złotówkach, 
  • wszystko :) 
Po około 4 dniach otrzymałam swoją e-wizę na adres mailowy. E-wizę należy wydrukować i z nią poruszać się po Indiach

JAK WYROBIĆ WIZĘ TRADYCYJNĄ?


O wizę tradycyjną możecie starać się w:


Wszystkie dokumenty możecie dostarczyć osobiście lub kurierem zarówno do centrum BLS jak i do biura Aina Travel. Cały proces wyrabiania wizy trwa tutaj minimum 10 dni roboczych. 

Mam nadzieję, że mój tekst okaże się dla Wam pomocny i sprawi, że bez trudu przebrniecie przez cały proces wizowy :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz